Friday, December 7, 2007

Jaha. sittunderlägg. present. Och sen då?

Vi har en mindre kris här hemma. Imorgon fyller skrutt år. Av någon konstig anledning så ska mor tuta inte vara hemma på dotterns födelsedag. Så jag ska försöka klistra ihop ett firande utav hackor ändå. För det behöver hon. Först var hon helt obstinat över att inte hela familjen skulle fira hennes dag. Sen så skulle en kompis få sova över och de skulle hå en dag tillsammans. Nu ligger kompisen i feber. Och sen så missade vi hennes namnsdag. Sen så blev det inget samlat fika utan vi har ungefär fikat kakor och tårta femtioelva gånger dagen innan födelsedagen. Och slutligen, min superduperpresent som skulle rädda hela alltet dök aldrig upp. "Kanske till veckan." När jag försökte förklara detta för skrutt var det ingen katastrof eftersom allt var så dåligt redan. Ni hör vilken krisnivå detta ligger på och vad det är som jag försöker rädda. Och mor tuta kan lugnt fortsätta sin semester samtidigt som jag ska rädda situationen. Hmmm, vad är då min plan, frågar ni er med andan i halsen. Jo, en nattpicknick. Helt enkelt. Istället för tårta på säng ska jag dra iväg dem ut på en kulle. Och lite värmeljus, någon slags present osv. Kanske lite varm oboy. Glögg hade varit bra men då har jag bara starkvinsglögg hemma och så ff ska vi inte ha det. Men sen då? Jag vet inte vad man ska ta med sig på en frukostpicknick.

För mörkereffekten, som jag hoppas blir mysig, måste vi kliva upp tidigt imorse. Jag hoppas bara jag kommer ihåg hur mysigt det ska bli imorgon när jag ska kliva upp.

1 comment:

Anonymous said...

Ååååå!!!!! Mysigt!!!