Monday, December 31, 2007

Vad trodde du, liksom?

Att besöka systemet en nyårsafton en halvtimme innan stängningsdags? Folk är inte kloka. Och så hör man larmrapporter om just exakt hur mycket vi obstinata jämtar dricker. Huga. Vi var då i alla fall allihopa där för att fylla upp förrådet. Till slut insåg jag den bästa strategin, håll dig nära köhopen (dumt att kalla det ett system) sträck ut armarna ungefärligt 75 grader rakt ut och sen ta allt som nuddar fingertopparna. Har du tur går det att blanda.

Själv bävar jag väldigt inför nästa år, jag har ganska hög ribba på löftena detta år. Och hur bra gick väl det enda löfte jag hade det här året? En sak lovade jag mig själv och om jag inte sätter ett förbannat kål här och nu kan jag nog kyssa löftet farväl. Det har halkat in på nya listan tillsammans med köpstopp, godis/snaskstopp, träning, bättre levnadsvanor osv. Året jag ska bli vuxen? Men köpstopp har så många invecklade om och undantag så det är dumt att ta upp. Kan man bli en bättre människa av att längta och låta bli?

Gott nytt år, älsklingar!

No comments: