Sunday, December 2, 2007

Favorit i repris

Plats: T-bana från Ropsten mot Norsborg. 2 män, 70 års åldern sitter och diskuterar en gemensam bekants dotter.

Man 1: Jo hon var ju så trevlig när hon var yngre, vet du vad som har blivit av henne nu?
Man 2 (Har uppenbarligen inte hört vad man 1 sagt, halvskriker) Är hon sjuk!?
Man 1 (hojtar tillbaka): Nej, hon jobbar som bibliotikarie!
Man 2: Oj då, ja du ser. Vissa människor är inte riktigt kloka.

Nej, vi är inte kloka.


Förresten, så har jag verkligen andvändning för den nya datormodellen med alkolåsfacebook och bloggen. Har öppnat vinflaskan för studiehjälp med uppsatsen och vad gör jag? Jag bloggar. Efter 1,5 glas. Dessutom lyssnar jag på ren blödarcountry så snart börjar jag väl gråta också. Hmm, jag firar visst alla nya år på samma sätt oavsett om det är kyrkans eller Älgens eller bara vi andra som inte kunde räkna rätt. Ok, nu slutar jag för att simma ur bild.

No comments: