Saturday, December 1, 2007

Tid att se tv.

För den som har tid ikväll så har jag ett filmtips: Se Eternal sunshine on a spotless mind. Kanal 2, kl. 22. DEt kan vara en ide att låta bli vinflaskan innan filmen börjar, den kräver koncentration. Men det utlovas en vacker kärlekssaga och det är en film för den som har älskat, fått hjärtat krossat och sedan försöker gå vidare och funderar sig gråhårig över hur det någonsin ska gå.
Annars om man vill ha något lättare och lite mer tvålfagert än en överraskande charmig jim carrey så har vi filmen troja på kanal 5 vilket innebär långhåriga Brad Pitt, Eric Bana och Orlando Bloom i något tygskynke fladdrande runt höfterna. Till det kan det vara en ide att börja med vinflaskan innan. Och slutligen, har man druckit lite för mycket av rödtjutet så man har kommit ner på den nivå när sexskämten haglar...ja, då kan man ju se american pie 2 kl 23. Om man inte har somnat in då. Själv kommer jag invänta tarmluddets telefonterror till natten. Hon är den av oss med lite anknytning till sin ålder och därför inte beter sig som en björn i ide. Hon ska på fest. Själv har jag festen här. Förhoppningsvis har hon kul för oss båda. Har ju för mig att dit hon ska finns det möjligheter till karaoke. Vilket gör hennes dag. Själv gör jag min egen med antikdeckarna på tv4 plus. Lite rödvin kan alltid göra det mer intressant.

No comments: