Tuesday, December 4, 2007

Vad sa ni att ni inte hade gjort?

På lördag fyller skrutt år, vilket har varit mycket uppmärksammat på fronten. Listorna är milslånga. Själv ska baka tårta och kakor, införskaffa presenter och ett glatt humör. Och allt har redan börjat krångla. Hittade på cdon den stora presenten som inte ens önskat sig och som jag kände på mig skulle knocka henne. Men som visar sig knocka mig tillbaka. För idag har de fortfarande inte skickat mitt bokade exemplar och det är slut!! Vilket kräver ett ramaskri. För dessutom hade skrutten hittat detta på cdon och har ny flyttat upp presenten som nummer 1 på listan. WTF??!! am I to do? Kan man skrämma cdon till handling?

Själv är jag nu berövad mitt vuxenliv plus två monster. Nu är jag tillbaka till verkligheten. Ena skrutten sa helt frankt att det var bra att jag var tillbaka för det behövdes lite betjäning. Jag hoppas för hennes julklappslista att hon skojade.

Städning var det som behövdes snarare. Både diskbänk och tvättkorg har exploderat. Och inte nog med det trynet var exalterad över min återkomst.

Så varför sitter jag här? Måste fixa. Massor.

Bror ringde nyss. Vid deras återkomst igår kom höga tillrop över städningslyckan, idag ringde de och påstod att jag städat bort grejor. Så kan det vara.

Mitt stora aber: befinner mig i läskoma. Jag har inget att läsa. Finns inget som får mig att fastna.

1 comment:

Anonymous said...

Whiskey ÄR svaret på dina problem. På så sätt får du klart din uppsats, hittar ett jobb o kan således flytta från betjäning, överfyllda tvättkorgar och ett skrikande Tryne. Ett rött hus i Falun står f.ö. till förfogande om intensivkurs i uppsatsskrivande/körkort skulle vara ett alternativ. Undertecknad flyttar då till Långbens dockskåp