Thursday, January 21, 2010

alltså jag älskar det här nya inslaget i mitt liv.

det här med träning alltså. Vad i hela sjutton är grejen med det?

min hjärna mellan passen: Så sjukt roligt det är det här passen som du tränar nuförtiden. Du är som strålande i överlevnad. Som igår när de körde den där jääätteroliga övningen när du först gör tio armhävningar, sen tio situps, sen tio upphopp, sen tio slag på säcken. Sen börjar du om fast bara nio av allt. Sen nästa gång åtta av allt. Och så fortsätter du tills du är nere på noll. Och allt på tid. Det var ju jätteroligt!! Du tyckte det var hur kul som helst! Särskilt när det kom nästa övning som innebar: rusa över rummet, slå tio slag mot säck, slå tio krokar, knäa säcken tio gånger. Rusa tillbaka, släng dig på golvet och gör armhävning hoppa sedan direkt upp stående. Forsätt sedan tills du får blodsmak i mun. Alltså du tyckte det var hur kul som helst!! Det här måste vara din grej, liksom. Hoppas det är träning snart igen.

min hjärna på passen: DU HÅLLER PÅ ATT DÖ!!! Där borta är dörren fortsätt bara spring ut där så kanske du överlever!! Vad gör du människa?? Varför gör du det här?? Skit, nu kommer tränaren i närheten, JOBBA!! LEEEEEE!!!!! De kommer inte se att du håller på att dö om du bara ler!!!

Så där springer jag med ett krampaktigt grin på läpparna, som en lovikavante i höstregnet. Ungarna är fullkomligt livrädd för mig. Det som är bra med grinet är att tänderna håller tillbaka blodet i munnen.

2 comments:

Bokomaten.. said...

Herregud, är du satt i militärt arbetsläger!???? Vad är det du GÄR!?? Grymt imponerad att din hjärna lyckas lura dig mellan passen dock så att du faktiskt går tillbaka! U go, girl!

Aidaho said...

jodu, björkbyn är känd för sina aktivister. Nu i lite mer korrigerade led. ;)