Wednesday, January 6, 2010

jag ska köpa mig en vedspis.

Tänk er en liten stuga ute i skogen, stora mörka träd omsluter. Snön hänger tungt och luften är krispig. Ser du upp när du vandrar över gårdsplanen kan du möta både getter, halvvilda kaninen, får, rävar, mink, varg eller björn. Små rosor på köksfönstret och ingen gatubelysning. Kilometer till närmsta granne och bilen under ett snöberg. Termometern visar minus 28 och du kurar allt längre ner i soffan med kaffe, filt och bok. Tvn visar kostymdrama. Du har klassisk klädsel i form av strumpor, underställ, fleecejacka, stickade strumpor.

Det är inte riktigt då du vill ha ett strömavbrott. Strömmen gick vid kvart över ett i natt och vi fick tillbaka den vid kl fem på morgonen. Påpälsad låg jag under täcket med endast näsan ovanför ytan. Under täcket hade jag även två element i form av huskatterna. Jag funderade ett tag på att gå ut och hämta in kaninen som bosatt sig under förrådet men den hade nog inte märkt så stor temperaturskillnad.

vår egen tolkning av kostymdrama.

No comments: