Wednesday, January 27, 2010

vaknade ur ett fullkomligt feberkoma och snoryrsel till snöstorm och akut pizzabehov. Fanns bara en sak att göra, klä sig i alla garderobens kläder och vira sjalar runt huvudet tills man såg ut som michelingubben från alkaida. Snöstormen längs kusten kan förklaras som en värre blåstaffär, snöar det eller blåser snöhögarna omkring? Trottoarkanterna alldeles förlorade under snön så folk kapitulerade och delade körbana med bilar och cyklar. Fullkomligt livsfarligt och blodtryckshöjande. Men hur tänker man när man tar cykeln under snöstormsdagar i januari?

Nåja, jag kom fram till pizzerian. Jag hade med mig plånboken i ena fickan, nässprayen i den andra. Ett berg av servetter på bordet och en stor pizza med en stor cocacola.

Förstås var pizzan totalt smaklös. Så jag pulsade hem i motvinden. Möjligtvis kostade den där impulsen mig en extra sjukdag.

2 comments:

Badskan said...

Här där jag bor brukar vi använda oss av hemkörning. Det är en fantastisk uppfinning, det kommer en herre (oftast med utländskt ursprung, men ibland även en yngre svenk tjej) och levererar pizzan direkt vid dörren.
Det finns dock en hake, dom tar inte kort, utan man måste ha kontanter hemma. Sen har vissa finstilt angett att man måste beställa för minst x kr, då kan man lägga en i kylen så har man mat till imorrn också :)

Där du bor kanske det inte har uppfunnits ännu? ;) Du måste nog helt klart flytta hem igen!!!

Snuttunge!

Aidaho said...

oj! Vilken grej! Kan man typ ta patent på det? Jag ska ringa patentverket imorgon! Hemkört sa du? Kan leveras till alla? Du kan, du!