Monday, January 18, 2010

jag har börjat virka. Innan de stående ovationerna så ska jag säga att jag började idag och det hela går ut på att jag sitter med en virknål, ett blått garn och näsan två mm från sidan 1 i "Enkel Virkning från start". Så det kan vara virkning...det kan också vara enkel tråddragning med nål.

Jag vill bara så förbaskat gärna lära mig. Jag vill vara kreativ och mysig och göra fula dukar att stoppa i garderoben. Det är bara att jag vill att det ska bli briljant på en gång. Att börja på sidan 1 i boken, titta lite på bilderna och sedan ta det svåraste mönstret längst bak i boken.

Hur det ser ut? Nja, du vet det där lilla som gör att man ser att något är unikt och hemmagjort. Hela biten ser ut så. Så där skavankig och så korvar den ihop sig.

Uppsatsen? Äh, världen kommer inte gå under.

No comments: