Tuesday, January 1, 2008

Året som har gått.

Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut?
Blivit arbetslös, ofrivilligt. Förstört väsklås.
Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?
Ehum, nja. Nog har jag löften att hålla även detta år.
Fick någon i din närhet barn?
Jajemen. Två fina flickor har gjort sig bekanta.
Dog någon i din närhet?
Nej, tack och lov.
Vilka länder besökte du?
France, mais oui. Längtar tillbaka.
Vad skulle du vilja ha 2008 som du saknade 2007?
Ett jobb, en egen bostad, ett vuxet liv.
Vilket datum från 2007 kommer du minnas, och varför?
27 augusti, sista arbetsdagen. Glömmer man inte när man är i kontakt med ams.
Vad var din största åstadkommelse?
Ett besök hos banken som strukturerade upp mitt sparande.
Vad var ditt största misslyckande?
Ett misstag på jobbet som skjutsade mig tillbaka till alla dåliga sidor hos mig. Trodde mig ha jobbat bort sånt.
Vems beteende förtjänade att firas?
De i min närhet som sliter hårt för att få ihop vardagen och ändå inte tappar hoppet om en bättre dag.
Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Arbetskollega som jag tillät mig klankas ner av.
Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Böcker, skivor, filmer. Ska skärpa mig. Jag ska bli kompis med biblioteket.
Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?
Ett arbetserbjudande. Det blev inte av, men det var en kick att få veta att någon läser min ansökning.
Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2007?
Säkert!s spelning på storsjöyran. Varenda låt.
Bästa filmer 2007?
Året jag upptäckte tvserien Gilmore Girls och Grey's Anatomy. Allt annat faller i skugga.Fast jag minns fortfarande en ung Jane Austen. Som jag såg med min kära kusin och vi grinade ikapp.
Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Hållt kontakt med mina vänner. Skrivit uppsats.
Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Haft ångest över det mesta.
Hur firade du jul?
Med familj.
Blev du kär under 2007?
Ja. Men det gick över.
Hur många one-night-stands hade du?
hahahahahahahaha
Favorit TV-program?
:) Gilmore Girls, Grey's anatomy, Leila på tv4plus
Vilken var den bästa boken du läste?
Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda. Uppkrupen på hotellsängen i Paris.
Vad gjorde du på din födelsedag?
Bakade kaka till arbetskollegor.
Hur skulle du beskriva din stil 2007?
Bibliotekarietant.
Hur höll du dig ifrån att bli galen?
hahahahahahahahaha. Ni som läser här borde veta vid det här laget.
Vilken politisk fråga gjorde dig upprörd?
Klimatförändringarna. Vår oförmåga att se bortom våra behov att pinka in revir.
Vem saknar du?
Mig själv. För några år sedan. Mina vänner.
Vem var den bästa nya personen du träffade?
Får jag säga de nya sidorna ho mina vänner som gjort mig stolt, glad, hoppfull. JAg har så fina vänner. Helt ny person? Arbetskollegor som fortfarande håller kontakt.
Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2007.
Det är i motgångar du möter dig själv.
Citera en sångtext som passar ditt 2007.
"det kommer bara leda till nåt ont ändå." Säkert!
Lärde du dig något nytt under 2007?
Att njuta av böcker på ett långsamt sätt.
Vad vill du lära dig under 2008?
Att ta tag i sitt liv.
Årets händelse?
Semesterveckan hos min bror. Att ha ett djur i sin famn som anser dig vara värdig sovplats och bara titta ut på vattnet. Och tänka i sin ensamhet.
Årets skvaller?
Skvaller på arbetet. Kan vara förödande.

Skickas vidare, kull på er mina vänner.

No comments: