Tuesday, May 1, 2007

Snäll

Jag har tröttnat på att tappa greppet. Senaste försämringen har gällt födelsedagar. Har inte upplevt ett behov av kalender sedan jag slutade skolan. Ganska skönt förutom att jag är helt lost vad gäller födelsedagar. Och det är inget speciellt utval av vänner som drabbas av detta utan precis alla. JAg har blivit en sån där jag alltid lovat mig själv att inte bli. En sådan som måste köpa upp ett lager av grattis i efterskottkort. Bara den här våren har varit katastrofal på det området.

Kom så på lösningen, med den nya mobilen följde förmånen att kunna uppdatera telefonboken med viktiga saker. Detta kopplas sedan till almanackan. GÖRbra! Så jag satt mig framför datorn med telefonen i vänster hand och besökte www.birthday.se för att koppla samman dessa. Jättebra. Om sidan hade fungerat. Så jag gick in på www.hitta.se, funkade ungefärligt. Eftersom födelseåret utelämnas har jag nu suttit och gissat ålder på många i min närhet. Detta kanske låter konstigt, men mina närmsta vänner glömmer jag ålder på, ständigt. Utgår från att vi är i samma. Och när man inte kommer ihåg sin egen ålder så...

Så de som jag inte vet har jag givit samma födelseår som mig själv. En del blev lite äldre, en del väsentligt yngre.

1 comment:

Anonymous said...

Själv har jag inte ens koll på när jag själv fyller år! Blev rent förånad när jag kollade i kalendern! :D Kram!