Friday, May 18, 2007

Månpocket frestar plånboken


Månpocket har släppt Junis nyheter idag. Tyvärr är jag pank efter lagt sista örena på en fin flaska spanskt vin, Laurice, men hade jag haft pengar...


"Jag är Leopardpojkens dotter är Johanna Nilssons berättelse om sin egen familjs historia. Om farfar och farmor som 1935 lämnar Sverige för att verka som missionärer i Belgiska Kongo, och om deras barn - Johannas far och hans syskon - varav två tidigt lämnas i Sverige medan de andra växer upp i skuggan av föräldrarnas missionsarbete. Vad får föräldrar att avstå från sina barn till förmån för Gud?"

rakt klippt från adlibris.se.


Sen så kom ju även fortsättning i Stieg Larssons triologi. Så nu har jag inget för mig ikväll, det är inget på tv, vinet är snart slut och tänderna värker efter en riktigt bra bok. Jag borde kunna finna någon i bokhyllan. Men jag har inte idas krypa ur soffan. Där har jag efter hemkomst ätit en ljummen billypizza, sovit framför Rowan Atkinson som pryd och ordkär poliskonstapel och bara känt fredagströttheten. Men å, vad jag vill läsa en bra bok.

No comments: