Wednesday, May 2, 2007

Grrr.

Så jag flängde iväg på systemet vid lunch. Kändes inte bra att vakna och fundera på vilken tidpunkt närmast lämplig att smita från jobbet och springa till systemet. I alla fall stormade jag in i ett annars tomt system - Onsdag, Hallå - och ångade fram till närmsta anställd.

- MACKMYRAN!!!!! skrek jag eftersom jag i ivern fortfarande hade musik i öronen.

Stackars anställd ryggade tillbaka en halv meter, mest berodde det nog på min bombtickande vitlöksärtpesto.

slut.

Uppenbarligen så hade jag kommit försent, en timme sen till öppningen och visst två timmar sen till köbildningen. På en ONSDAG, i ÖSTERSUND!!! KÖ!! Utanför Systemet!

Har folk inga jobb att vara på kl 9 på en onsdag?? VA?

Så går det när man inte sonderar terrängen före ett anfall, när man inte vet vilka galningar man slåss mot. Härmed vill jag poängtera att första person som börjar orera kring sin nya flaska mackmyra....Det blir inte kul.

Nästa år ska jag börja köa kl 8.30.

1 comment:

Anonymous said...

Men du kanske kan bli bjuden på lite? Av någon... Tyvärr har jag ingen sån där myra....