Thursday, May 3, 2007

Simstjöt

I flera veckorna har mitt liv kretsat kring några få materiella ting och dess fortlevnad. Tänkte hjälpa mamma en dag att få tag i en datakille och vips satt man med hela tårtan iknät. Behändigt. Värre är min familj som har gått någon slags kurs, hemlig sådan, i tjöt. Man. Kan. bli. knäpp. Och då ska man räkna in i ekvationen studenttålamodsprövning och en viss åldersmognad. En viss, medveten om det - tack. Men det är så man skulle kunna riva av tånaglarna och stoppa i öronen som bomull. Men nu när de ramlat iväg på kvällens ridning ska jag då ringa support. Och får vi inte till det då tänker jag personligen sätta mig ner och gråta. Kan jag få det att funka så har jag i alla fall bockat av en sak på listan.

Blyger - nej, tyvärr väntar jag mig ingen inbjudan till myrprovning. De enda papperslappar jag brukar få i handen är de här jämrans flygbladen man blir påtvingad på stan. Sen irrar man i timmar på jakt efter lämplig soptunna.

No comments: