Friday, May 18, 2007

Elle Mat och Vin



Idag köpte jag även nya numret av Elle Mat och vin med medföljande chokladkaka. Det är en mycket snygg mattidning, till skillnad från många andra mattidningar som har lite beige varning på sig. Får jag uttala mig, och det är ju min blogg så, duger bara ICAbuffe och Elle mat och vin. Lagalätt är gränsfall. Med dagens nummer drog förstås Leila mest. Snygga recept från Karibien. Annars tycker jag oftast matrecept i denna tidpunkt är tråkiga. Antingen grill - kött - eller picknick - smörgåsar - men jag fastnade i rabarberrecept. Köpte rabarber förra helgen och gjorde några rabarberbakelser, Anna Bergenströms recept, men det blev mest en degkänsla.



Tänk att få vara Leila och dra till Karibien, svänga ihop smarrig mat på stranden och sen fotas av söt kille.
Med tidningen följde även en chokladkaka. Den var mycket god. Men funderar nu på hur smart det var att äta den. Fast det är väl smartare att äta den nu än att köpa ett nummer av tidningen i slutet av augusti och äta kakan då. Tänk att den då vistats i tidningsbutiksvärme i flera månader. Har de verkligen tänkt igenom detta?




Nästa nummer av Elle Mat ser minst sagt också lockande ut. Och eftersom det är nu tredje eller fjärde numret i rad av tidningen där Leila figurerar måste jag väl införskaffa den också.

Tarmluddet - bara för att klargöra. Ovan Leila, nedan Skipper. Du kan även få din dos av Skipper på hennes hemsida annaskipper.se. Hon bloggar också. Om du nu inte redan får din dagliga dos av skippandet.




P.s. är nedan verkligen ett ord?

3 comments:

Anonymous said...

Man ska inte Skippa! Inte bra för själen! Jag vet folk som fått knastankar av hennes hets.

Anonymous said...

Eller, inte hennes hets, utan den hets som personen upplevt efter att ha upplevt Skippern....

Anonymous said...

Förresten, skit i de tråkiga mattidningarna och recepten, matlagandet och matlådefixandet, avhandlingar och småsyskon, lägg dig på sofflocket, snacka med de håriga förväxta råttorna och fundera ut någon trevlig aktivitet Aida, Tarmluddet och Blyger kan ägna sig åt vid nästa sammanstrålning! Blyger längtar, men har dålig fantasi!!! *kram*