Tuesday, May 1, 2007

Fritidsgöra

Jag hade fått tagit ledigt den sista april, det kändes verkligen sådär. Då blev pressen så stor att man måste göra något vettigt. Det blir även påtagligt att jag inte har så mycket utanför jobbet. Jag har nog varit en ordentlig surpuppa de senaste dagarna (veckorna, om man frågar omgivning) mest för att jag inte visste vad jag skulle hitta på. Det blev ingenting. Och då kan man ju fråga sig varför jag överhuvudtaget tog ledigt. Men det gör jag inte. Är ensam hemma hela dagen och ska försöka göra nåt vettigt. Typ laga mat och skriva uppsats. Och promenera. Och ringa en vän.

Vad ska man göra när man är ledig? Rent krasst så har jag mina promenader och min träning utanför jobbet. Att laga mat börja bli ett intresse som utförs när jag orkar tänka. Människor jag träffar utanför jobbet är av familjär härkomst.

Vad är rimliga fritidsintressen?

No comments: