Sunday, May 13, 2007

Mamma loves me!

En ganska sur och trött mor ramlade in genom dörren efter kl 6 och möttes då av detta:

lergrytsbakad karre med vinkokta linser och svarta bönor i botten
stingslig huommus
rött råris blandat med fräst shiitakesvamp och bladspenat plus ugnsrostat gul zucchini, apelsin och halloumi...
Mig med svettdroppar kvillrande i pannan.

Hon fick inget vin till maten förrän jag försäkrat mig om att hon ätit minst halv portion.
Igår bjöd jag henne plus karln på konjak och mandelsmetspäron till schlagern och då sussade de sött redan vid andra låten.

Nu ska jag äta efterrätten, en rabarberbakelse, den fick inte plats någonstans efter midagen.
Ska tilläggas att jag både diskade och tog en promenad efter maten. Då borde jag vara värd lite rabarber. Sen ska jag sova för jag är då gruvans trött.
Puss på er!

No comments: