Wednesday, November 19, 2008

kreativa diskussioner.

Störtskön ung dam på 4 år satt i frisörstolen bredvid mig.

(frisör) - så..ska du vara lucia i år?
(tjej, med rågblond kalufs) - näää...jag har redan varit det, jag var lucia förra året. I år vill jag vara stjärngosse.

Såklart, tyckte man det första var tråkigt så kan man ju pröva annat.

Själv var jag inte lika spirituell när jag skulle föra diskussion med frisören.

(frisör) - har du barn?
(jag) - nä..alltså, jag jobbar på **nics.

Det som inte hördes här men som jag tänkte var ett radikalt byte av samtalsämne. Istället blev det en förklaring på min barnlöshet. Kreativt men förvirrande.

2 comments:

Bokomaten.. said...

*asgarv*:) Jag tänker säga det samma nästa gång någon frågar.>:) Förfärligt tjat om att man ska skaffa barn överallt tycker jag. Speciellt på skolan där man jobbar och där kan man ju verkligen inte säga att jobbet är orsaken till ens barnlöshet... skulle nog itne uppskattas även om det till stor del är sant...

Aidaho said...

hahaha:D det var faktiskt hennes nästa fråga, om jag hade jobbat på skola innan..."det brukar ju bli så då om man jobbar med ungar hela dagarna.." som det inte finns några andra förklaringar?