Tuesday, November 25, 2008

ynk

jag har pms. Och inte den vanliga graden av ilska och aggressioner. Nej, jag är alldeles förtvivlad. Jag bara gråter. Min fina vän och jag diskuterade det där en gång, under en svår period, att om det inte vände snart skulle tårkanalerna vara så vältränade att man skulle få väldigt höga kindknotor..bara lite felplacerade.

Idag gjorde jag en argumentslista över min livssituation. Efter det satt jag på toaletten och grät en stund.

Nackdelar med min situation:
jag arbetar 70 mil hemifrån
jag bor på ett pensionat
jag umgås inte med människor på min fritid
de människor som jag måste umgås med tycker jag inte om
de människor som jag måste umgås med tycker inte om mig
jag är intresserad av en karl med familj

Fördelar
jag har ett jobb och en lön

Och det är därför jag stannar.
Här pratar vi inte längre om problem att få ändan ur vagnen. Jag försöker bota mig själv ikväll genom en påse godis, en bok och en adventsljusstake från åhlens. Och Anna Ternheim på ipoden, "what have i done?".

tänk vad lite pms kan göra med en, när novembermånaden nästan är slut.

4 comments:

Bokomaten.. said...

Himmel, vad du påminner om en kompis till mig! Sök jobb i Skåne, du är välkommen.:) Önskar jag kunde skicka en jordnötsmuffin till dig!

Anonymous said...

Tja...varför inte göra som Bokomaten säger? =)

Aidaho said...

Bokomaten: oj, har du också en stackare som vän..;) För en jordnötsmuffin, I will!

Luddet, jag skulle ju söka det där lokförarjobbet...på papernova eller vad det nu hette..

Anonymous said...

KOm hit! KRAM!!!!