Thursday, November 6, 2008

paket 1 på väg.

"Bästa kund

Vi har idag skickat följande varor med Schenker Privpak:

* 1 st Min äppelbok (9789100115296)
* 1 st Accidentally Dead (9780425221594)
* 1 st Succubus in the City (9780345495068)
* 1 st Se mig : om självkänsla och jakten på bekräfte... (9789155254094)
* 1 st Jag var självlockig, moderlös, gripande och et... (9789173893381)
* 1 st Alla dessa härliga grytor (9789153429432)
...."

Tack Bokus!!

Adlibris fortsätter behandla min beställning. Och här fortsätter jag kämpa med Marian Keyes. Jag hade ett svagt minne av att jag inte var så förtjust i hennes debut "vattenmelonen". Det har fortfarande inte ändrats, till min förvåning. Jag som har svalt hennes ord som gröt om morgonen, blir så tokig på den pladdrande berättarrösten så jag måste hålla för öronen när jag läser boken. vilket påminner mig om det klassiska avsnittet med Mr Bean där han förtvivlat försöker få läsro genom att stoppa fingrarna i öronen och bläddra blad med hjälp av armbågarna.

Jag vet att det är mycket glöggtjat nu men senaste ryktet säger: det kan vara sista året man kan köpa blossas årgångsglögg. Eftersom produktionen ska lägga ner. Betyder det att även blossa drabbats av finanskrisen? Går det verkligen att se en kris i glöggförsäljning?? Och varför skulle de lägga ner ett vinnande koncept? Det är ju helt galet. Det kan väl inte sitta i bristande smakkombinationer? Då kan de väl bara utlysa en (blogg)tävling. jag har ju redan ett förslag (snus). Kan säkert komma på något mer också. Har ni nåt vinnande förslag som kan rädda kvar blossa nåt år till?
Nu är frågan, ska man slå till på alla inköpta flaskor eller ska man snålhålla på dom?

2 comments:

Bokomaten.. said...

Snålhålla är för mesar.:) Jag testar på.:) Mumsfilibaba, du behöver ju inte dricka upp allt.:)

Aidaho said...

Dagens motto helt enkelt, både på glögg och på böcker!