Saturday, November 22, 2008

jag och mina idéer.

Igår var det fest.

Imorse var det inte fest. Faktum var att jag inte ens var bakfull, jag var fortfarande full. Fantastiskt att man ändra mening om nåt så radikalt över en natt. Idag, till exempel, tycker jag inte det är en strålande idé att snusa general och dricka whisky som shots. Inte alls.

Har även somnat i sängen, pussandes på kameraskärmen. Det var ett kort på min bror.

Var även fundersam om jag inte var ensam i lägenheten i natt. Eller har jag helt enkelt slängt kläder till höger och vänster av ren lycka att vara hemma igen? Och diskat hade jag gjort. Och städat efter kvällens förfest. Ett vuxenpoäng må jag väl få spara?

Sen fanns det inte ett enda matkorn till frukost imorse. Jag ville ha gröt och bröd. Jag handlade på statoil. Och kom hem med glasspapper (glassen åt jag på väg hem, i minusgrader), julmust och 2 liter apelsinjuice. 2 liter. Och jag som inte ens gillar apelsinjuice till frukost.

No comments: