Thursday, November 13, 2008

Folk kan ha problem med hundhår i smörbyttor, Är man singel och desperat kan man ju handla på ica i *åker. Kanske Börje med ryan har handlat samma da

En kille på jobbet försökte förklara graden av bondhåla som han bor i jämfört med denna metropol, varför måste alla göra det så fort man berättar att man är norrlänning? "om du besöker icabutiken vid sommartid, så är ungefär 90 procent av karlarna utan tröja. De far och handlar i bar överkropp!" Jag har fortfarande inte förstått problematiken i det. Besökte icabutiken här i stan på väg hem, bara för att stämma av vad som exakt räknas till sommartid. Inte så många vinterjackor men mycket tröjor. fortfarande höst, då.

Idag fick jag vänta fram till kl 17.52. Efter ungefär 90 minuters datasystemsdiskussion* kom så snusdosan fram. Värt varenda sekund. Det enda jag inte gillar är att han envisas med att avsluta mina meningar. Det ligger i den norrländska mentaliteten att prata långsamt, men man kan ju börja undra om jag kommer från Kalix.

Nu ska här packas. Imorgon bär det av till de norrländska skogarna, jag ska omprogrammeras, rebootas. Snusdosan kommer inte längre ses som ett fridlyst exemplar, snusdoften kommer nu ligga mer som ett dis över gatorna och jag kommer få tala till punkt. Ett och annat bad med mina nya kokböcker kommer även ske. Kanske även ett bad med mina nya jeans.

uppdat

*ja alltså, diskussion och diskussion. musarm brukar vara en känd kontorsåkomma. Kramp i leendemuskler och halsmuskler efter att ha nickat på givna markörer (helt efter tycke och smak) kan vara nog så farligt.

No comments: