Sunday, November 23, 2008

Back to business.

Jag är i söder igen, till hotellets lugna vrå. Nu behöver jag nästan en veckas återhämtning efter det norrländska levernet. Nedresan var återigen ett kaos med en halvtimmes landningsförsök på Arlandas nya ishockeyrinkar, en halvtimme senare hade de visst börjat styra om trafiken till andra orter.

SEN var det dags för det jag fasat för hela veckan. Närkontakt med SJ igen. Jag hamnade bredvid en rödnäst med en viss tobaksodör. Efter fem minuter kom så det väntade beskedet: "tåget är överbokat, det kommer inte finnas platser att sitta på. Det är beklagligt, men inget att göra åt."

...jo, nog vet jag vad man skulle kunna göra, kära SJmaffia.

På arlanda inköpte jag en riktigt smarrig matlåda med matkornsallad med en massa olika bönor, ugnsbakad paprika, groddar och en härligt grön örtcreme. Stället hette typ Goosh, prova på!! Jag införskaffade även en liten burk fruktsallad, några bitar ananas, äpple, jordgubbar och melon. Grymgott. Och helt klart en annan dimension än den big mac jag käkade som middag igår. Dagens matlåda inhalerades under den 20 min långa tågfärd med arlanda express.

Dagens inköp på pocketshop:
"förbjuden frukt" av Sarah Addison Allen
"dumpa matthew" av jane fallon
Det spelar ingen roll hur många olika klassiker jag står och fingrar på, jag går därifrån med någon slags chicklit ändå. Jag måste ha snart ha fingermärkt vartenda ex av murakami som pocketshop har sålt den senaste månaden, men han har fortfarande inte fått följa med.

Nu ska jag fortsätta lyssna på min granne som läser tidningen inne på sitt rum..

No comments: