Thursday, January 10, 2008

Är så onöjd.

Det går så dåligt med mina nyårslöften. Och då hade jag ändå lovat mig själv att inte slå mig själv i huvudet om det gick dåligt. Nå första löftet, inget godis går bra. Inget godis trots att mina fångvaktare har en överbliven aladdinask på vardagsrumsbordet, den som suttit i skrivångest vet hur det kan upplevas. Det andra löftet, uppsatsen, är på stark framfart. Hoppas jag. Sen har vi det som gör att hela skutan kantrar. Mitt köpstopp på film, musik, böcker och tidningar. Det går inte att sitta mil från ett bibliotek och inte ens en meter från en internetuppkoppling och tro att man kommer undan. Och jag vill verkligen kunna klara det, trots alla misstroende blickar från omgivningen...eller pga? Jag tycker vi konsumerar allt för mycket, jag tycker JAG konsumerar allt för mycket. Jag har Hur många böcker som helst hemma som behöver uppmärksammas. Biblioteket har dubbelt så många. My god. Till mitt försvar har jag mest antikvariatbotaniserat. Men skärpning. Men om det är så nu då att jag släpar hem Simone de Beauvoirs memoarer i 5 tegelstenar, ja då ska de läsas också.

I have always imagined that Paradise will be a kind of library. - J.L. Borges

Jag hoppas det är mitt bibliotek.

1 comment:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.