Wednesday, January 16, 2008

Om jag spelar blott en dag, då vill jag att du ska gasa.

Har spenderat dagen med att köra en gammal tramporgel runt staden och i detta regn. Visade sig att folk inte alls är intresserade av orglar, inte piano för den delen heller, och vill man ha en orgel så räck upp handen. Vi har tre. Varav en har åkt ärevarv runt stan, snabbt gick dt också så inte tangenterna skulle kärva ihop av slask.

Jag hann iaf kolla in boklådorna på varje ställe, får nästan något gåsmammigt över mig när jag ser en sliten Simone de Beauvoir sticka upp ur en pocketbråte i en låda. 5 kr. Hör nu här, vill jag bara skrika, så här gör man inte! På väg ut snabbade jag mig att plocka upp boken och stryka ut omslaget och lägga ner boken lite fint så att någon annan stackare som HAR 5 kr kan förbarma sig. Men det värker i hjärtat! Skulle jag jobba på ett sånt ställe skulle jag låsa in kunderna tills de tar med sig en bok hem i alla fall.

Kråke Katt och jag är mycket osams för tillfället. Inatt delade vi åter säng. Mysigt tyckte hon, och jag, att det var. Särskilt mysigt att bita mig i stortån vid halv 7 imorse. Ja, jag sände dig en tanke, Blyger, bra va? Men vad upptäcker jag innan stadsfärd? Jo, Kråke har KISSAT ner min väska! Min fuskläderväska från HM! Min älskade väska som det går ner 5 böcker i om man knölar. Jag blir galen och stampar i golvet hårt, hårt, medan jag väser spott genom tänderna. Och Kråke ligger på köksbordet och ger mig nonchablicken. Inköpt kattsand och låda idag. Ställde i ordning på köksgolvet, pappa tog ett stadigt grepp i Kråke Katt/ Kråke Kalkon och satte ner henne i lådan. Hur lär man en gammal katt att gå på huset? Nåväl det var som att sätta ner en handmixer. Sanden sprutade och Kråke flög. Som tur var stod vi som i en ring runt och fick vår beskärda del. Resten av sanden ligger nu mellan de glesa golvplankorna.

No comments: