Wednesday, January 9, 2008

Smart, serru.

Nu vet jag hur Telia funkar. Yes sörri. 46 minuters väntetid plats 5911. Var egentligen bara en kvarts väntan och då hade jag högtalaren ikopplad samtidigt som jag beställde simones alla memoarer från ett antikvariat. I löv bokbörsen.se. Så nu funkar fars mailboks. In ramlade 200 mejl. Och då har den legat nere högst 4 dagar. För att vara arbetslös känner han väldigt många kreativa människor, människor som har lösningar på världens alla problem. Oftast handlar problemen om mäns svårigheter...lösningen atrapper och små piller. Eller som ett mail som skymtade förbi. Ville jag jump of joy and excitement? Näää...det är ju bara onsdag. Så kul ska vi inte ha. Jag löser iaf mina problem genom att bryta nyårslöften och knattra uppsats för 6:e gången. Ja, det där köpstoppet funkade ju inte på böcker iaf. Har varit en sådan frustrerande upplevelse att jag glömde bort mitt godisbegär. Har inte ätit godis sedan nyår och lever fortfarande, har inte hållt mig från bokhyllorna och drabbades av akut hjärtstillestånd när jag såg ett paket med anais nins dagböcker och Simone de Beauvoirs memoarer. Ansåg mig tvingad till att inhandla eftersom det är Simones 100årsdag idag. Jag ser tecknena när jag behöver dem.

Nu ska jag fortsätta med det som jag borde göra.

No comments: