Tuesday, January 22, 2008

Varför jag bara ÄLSKAR bloggar.

Då kan man ju få reda på var man beställer sitt lilla LibraryLoverspaket! Och rosa är det ju! Dessutom så skvallrades det om att det fanns även muggar på gång. Det går ju bra med mitt nya nyårslöfte, eller hur? Mindre bra med det där löftet att stoppa köpandet...*ehum*
Idag fick jag en liten minnesbild från mina tonår, när jag hade flyttat från min lilla uppväxthåla till den andra tonårshålan (innan gymnasielillstaden) och jag träffade på min gamla skolbibliotekarie som grabbade tag i mig och frågade mig när jag skulle flytta tillbaka eftersom deras statistik dramatiskt sjönk när jag flyttade...bibliotekshora snarare än bara lover? Och då redan i unga år...vojne, vojne.

Ett annat ställe som var himla bra är kalendarium på förläggarnas sida. där får man reda på att bokrean 2008 börjar 26 februari. Och katalogerna kommer tidigast 16 februari. Sen är det ju bara att välja ska jag åka på Book fair i bologna, London, Frankfurt eller Göteborg? :) På allihop om jag får välja själv.

Imorse fick vi våra första två lamm för i år. Små spinkiga svarta ulltussar vinglar nu runt inne i ladan. Och man kan ju krama ihjäl dem om man finge. Som små katter med för långa ben. De fick namnen Ditte och Jonas. Ditte hade lite problem att hålla benen i styr, hon stöp lätt när benen råkade viras ihop. Jonas den vildingen var så smal att han sprang fram och tillbaka genom spjälorna på matbordet.

Jag har gjort slut med Doris Lessing. Inatt efter 160 sidor slängde jag boken i väggen med frustrationens tårar. 160 sidor nobel i alla fall. Och då får jag väl återgå till mina pseudoharlequin, och förlikas med faktum att jag inte var den finkulturella som jag verkligen hade hoppats på. Lisa på bokbloggen menade på att boken hade varit av de bästa böcker hon någonsin läst. Så nu kan jag inte identifiera mig med Lisa heller då. Får väl gå till biblioteket och kolla antalet Hälgeböcker som finns inne för utlåning...

No comments: