Saturday, March 10, 2007

Film



Eftersom jag är ensam hemma denna vecka så har jag tvn alldeles för mig själv. Har sett en del film. Kill Bill var extremt blodig och egentligen ganska banal, men fotot var snyggt och det blev ändå en ganska snygg berättelse, även om jag gömde mig bakom kudden en stor del av slagsmålscenerna plus den mycket otäcka scenen i film 2. Scenen involverar jord, en kista och en levande människa. Vilket var mer än vad jag kunde tåla....



Sen struntade jag i danstävlingen för att istället se Kim Cattrell från Sex and the city förklara den sexuella dragningskraften oss människor emellan. Eller ja, det var väl tanken. Det mesta gick ut på att Kim gick omkring och såg småpilsk ut i olika länder samtidigt som amerikaner gav sin "vågade" synpunkt på samspelet mellan människor....Kändes lite Malenas fräcka fredag i censurerad version. Dokumentären ska bygga på kims bok med samma titel. Är lite fundersam på vad den boken månne innehålla. Kims ansikte ur sjuhundraelva olika vinklar?
Varför inte ta ämnet på allvar? Det är ju en fråga som ändå har dominerat vår tid på jorden. Men vad för svar går att finna?

Ikväll ska jag så se en gammal klassiker. Eller vad ska man kalla den? Keanu är inte världens mest spännande skådespelare. Och berättelsen är så toksvår att första att jag bara måste se den igen. Första gången drev jag lillebror till absolut vansinne eftersom jag ärligen inte förstod någonting.

Jag har sett del 1, men del 2 ska även den visas på tvn så det är väl bäst att bättra på sin filmkunskap.


Till veckan kan man äntligen hyra Borat för en kväll. Något jag verkligen har sett fram emot.

No comments: