Tuesday, March 13, 2007

om jag inte var så snurrig skulle jag säga att det är tisdag idag

Hade två minuter på mig att ta mig från hem till busshållplats kl 6 imorse. Att det spöregnat under natten och sedan frysit på var något jag inte riktigt tog in förrän jag klev på helt fel ställe/fläck och for som en stenfylld vante i backen. Jag slog i huvudet rejält. Men jag studsade upp och sprang ifatt bussen. Väl på jobbet började jag må illa, kallsvettas och känna en tilltagande metallsmak i munnen. Vänster arm värkte efter landningen. Jag började snart ta in mina kollegors förmaningar och insåg att jag nog borde kolla upp hur jag egentligen mådde. Att gå på yrsel, virrighet och viss tröttnad är lite svårt när det är den vanliga känslan varje morgon före frukost.
Slutligen stoppade en av mina chefer mig i bilen och skjutsade mig till akuten. JAg fick hålla i en hundbajspåse utifall olyckan skulle bli påtaglig.
Väl på akuten stoppade de syreslangar i näsan på mig och lade mig i ett rum. Där skulle illamåendet trappas ner och jag skulle vila. När jag väntade på läkaren så fick jag fylla i en olycksfallsbeskrivning, så där låg jag och ritade en mycket utförlig beskrivning av vår garage utfart och den speciella lutningen på vägen där jag for omkull. Tanken slog mig då att en umeåvän berättat för mig att en läkarstuderande och körkompis från umeå flyttat till min stad för att göra tjänst i två år. Jag låg där och funderade på om han nu var i samma byggnad som jag. Någon stund senare knackar det på dörren och in kliver doktorn. och vem tror ni det var? Jamemen.

Trevligt var det. Även om jag kände mig löjlig med slangarna i näsan. Efter lite konversation så skickade han hem mig. när vi sedan klev ut i korridoren så sade han högt - jamen då ringer jag dig så vi kan ta en fika någon dag. Så skaffar man sig vänner i denna stad... Undrar vad hans kollegor trodde hade försiggått bakom vår dörr? Han tog i och för sig inte mitt nummer, för det stod i journalen. Nåt ska de ju vara bra för.

Så nu är jag hemma för kurering. Ingen tv och ingen dator, stränga order.

Ajdå.

Jag ska nog sluta nu.
Puss på er

1 comment:

Anonymous said...

Go Aidaho!!!!!!!!!!!! SÅ ska det se ut! En hjärnskakning senare och du har en date! ;-)

Men du, nu MÅSTE du lyssna till farbror doktorns råd att VILA utan yttre stimuli!!!