Sunday, March 4, 2007

Uppfinnarjocke - vår hustomte?

Följande saker har vår hustomte tagit för egen räkning

- mammas reservbilnycklar
- mitt pass
- min favoritsommartröja
- videoband Astrids Jul
- en massa sockor
- skohornet
- gudfadern del 3
- skiftnyckeln

Vad kan man då dra för slutsatser av detta?
Han är enbent eftersom han bara behöver en sock i paren
Han är reslysten och åker gärna till varmare breddgrader
Fast längtar hem under julen
Antagligen är han på sicilien
Det som kan bli svårare för honom är att hitta bilen som mamma har sålt
Plus att jag inte fattar vad han ska skohornet till eftersom inte en enda sketen sko försvinner ur vår garderob.

Det läskiga är att på grund av stölden av gudfadern så kan jag inte sluta föreställa mig Marlon Brando som dvärg smygande likt tomten på julafton med det gigantiska underbettet. Och skohornet i högsta hugg. Bara den är den yngre versionen av Marlon, typ från Linje lusta. Fast det som förtar det sexiga i det hela är de rosarandiga sockorna.

No comments: