Saturday, March 3, 2007

Skämtet som slog tillbaka

I onsdags så var jag inkallad till chefen. Min söta, snälla, snygga chef och jag skulle ha "kvartssamtal". Utvärdera och diskutera mål. Innan jag skulle in så pratade jag med min far på telefonen.
-Pappa, jag ska in till chefen nu. Vi måste prata.
- Men varför det?
- nä du vet, jag är ju så ouppfostrad och oförskämd så att mina kollegor har klagat. Det går inte få någon ordning på mig.
- Men VAD har du gjort nu då?
...
- Men pappa, jag skämtade bara.
- Jaha, men man vet ju hur du kan vara.
- !!!!

Det är som jag säger, det är inte bara av barn och fullisar man får höra sanningen. Även gamlingar tenderar att vara sanningsenliga.

När jag sedan kom hem och återberättade episoden hör jag när jag lämnar köket min syster vända sig till mor och säga:
- Ja, jag är då på hans sida.

No comments: